Thursday, 30 September 2010

ေလာကနီတိ က်မ္းသစ္


ရိုးသားတဲ့သူေတြ က်ဆံုးမယ္

သည္းခံတတ္တဲ့သူေတြ ေနာက္က်က်န္မယ္

ဦးေႏွာက္ရွိတဲ့သူေတြ ေၿမၿမွဳပ္ခံရမယ္။

ဗီလိန္ေတြ ေကာင္းစားမယ္။

ေပါက္ပန္းပြင့္လို အၿမင္လွႀကပါ။

ထမိန္ေစ်းမေကာင္းခင္

ႏွဳတ္ခမ္းေမြးေတြ ရိတ္ႀကပါ။

စိတ္ခံစားမွဳနဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာ့

ငါဟာ မမွန္တရားေတြကို ရင္ဆိုင္ရတာ ေနသားက်ေနခဲ့ၿပီး။

အမွန္တရားကို ေတာင္ ေမ့ေနတာႀကာေပါ့။


ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာၿဖင့္

ဖိုးစိန္

Sunday, 26 September 2010

ခ်စ္ညီေပါက္ေပါက္ေမြးေန႔ အမွတ္တရပါ




ေပါက္ေပါက္ရဲ႕ေမြးေန႔ အခ်ိန္ မိနစ္ပိုင္းေလး အလိုမွာ ခ်စ္သူေလးက ဆုေတာင္းဖို႔ ေစာင့္ေနတယ္ ဆိုေတာ့ ေပါက္ေပါက္ခမ်ာ ဒိုတာ ခုတ္တာေတာင္ စိတ္မေၿဖာင့္..။ (၁၂)နာရီထိုးတာကို ဖဘ နဲ႔ ဂတ ဖြင့္ၿပီး ရင္ခုန္စြာေစာင့္ဆိုင္းေနတာ။ (၁၂) မထိုးခင္မွာ ေပါက္ေပါက္ အမ ကိတ္မုန္႔ အႀကီးႀကီး နဲ႔ မႏိုင္မနင္း သယ္ၿပီး အိမ္ၿပန္လာတယ္။ (၁၂)ထိုးတာနဲ႔ ဘတ္ေဒးသီခ်င္းဖြင့္၊ မီးမွဳတ္ၿပီး အိမ္ကညီအကို ေမာင္ႏွမေတြ ဆုေတာင္းႀကတယ္။ ကိတ္မုန္႔ခြံ႕ေကၽြးၿပီး ဖဘ နဲ႔ ဂတ မွာ ဝိုင္းဆုေတာင္းႀကတယ္။ မိုးမလင္း၊ တလင္းထိ ဒိုတာခုတ္ႀကတယ္။ ၿပီးေတာ့ စားဖိုမူး အိပ္ေနတာကို လုပ္ႀကံႀကတယ္ေလ။


အဲဒီေန႔က မနက္ပိုင္း မိုးေတြ အံု႔ဆိုင္းမွိဳင္းညိဳ ေနၿပီး ေန႔လည္ေလာက္က် မိုးေတြ သည္းေနလိုက္တာမ်ား...။ စိုးရိမ္လြန္တာက စားဖိုမူး... ။ စားဖိုမူးႀကီး စိုးရိမ္ေနလို႔ မိုးရြာရင္ အိမ္ေအာက္မွာပဲ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ဝိုင္းကမထတမ္းကစားတဲ့ ညီေတြ စေနတာကို လွိမ့္ပိတ္ခံေနရတာပါပဲ။ မိုးေလးတိတ္လို႔ အလင္းေရာင္ေလး ရေရာ ထခုန္ေပါက္မတတ္ေပ်ာ္လိုက္တာ။ သြားခ်င္ေနတဲ့ အီးကုတ္ေလးကို သြားရဖို႔။ လက္စြမ္းၿပရဖို႔။ ;P

ေရာက္ေတာ့ ရာသီဥတုက သာယာလိုက္တာ။ ႀကိဳေရာက္ေနတဲ့ မၿမဴးတို႔နဲ႔ မက္ေဒါနယ္ ဆိုင္မွာ ဆံုၿပီး ေနရာလိုက္ရွာတာ။ ကိုယ္ေတြက ေနရာကို မဘြတ္ထားေတာ့ လြတ္ေနတဲ့ ေနရာမွာ ခပ္တည္တည္နဲ႔ ပစၥည္းေတြထား၊မီးေတြေမႊး... ၿဗဳန္းဆို ဘြတ္ထားတဲ့သူေတြ ေရာက္လာေရာ... ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေနာက္တေနရာေရႊ႕.... ေနာက္တေနရာ ေနသားလဲ က်ေရာ... ေနာက္ထပ္ ဘြတ္ထားတဲ့ သူေတြ ေရာက္လာၿပန္ေရာ...။ ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေၿခတလံုး အိမ္တိုင္ ပမာ ပစၥည္းေတြကို သယ္ရင္း မႏွစ္ဒီဇင္ဘာ (၂၅)က သံုးည နဲ႔ ေလးရက္ တရားစခန္းဝင္ခဲ့ႀကတဲ့ ေနရာပဲ ထပ္ေရာက္လာတယ္။

တဖြဲဖြဲနဲ႔ လူေတြစံုလာတယ္။ အသားကင္ေတြစတယ္။ေတာင္းဆိုမွဳေတြမ်ားတယ္။ ေဟာတခု၊ေဟာတခု နဲ႔ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ကုန္တယ္။ ေမးလိုက္ရင္ မစားရေသးဘူးခ်ည္းပဲ။ ခ်စ္ညီတစ္ေယာက္က ေကာက္ၿပီးၿပန္လာတယ္။ ေသာက္ေပါက္ ေဖ်ာ္ရည္ကို လက္ေတြ ၿပတ္မတတ္ သယ္ခဲ့ရလို႔တဲ့။ လူလဲစံုေရာ၊ အသားကင္ေတြလဲ ကုန္ေရာ။ :P

လုစားႀကတယ္။ မႀကားရတာႀကာတဲ့ ခ်ီးေပါက္သံေတြ၊ေအာ္သံေတြ၊ ဝိုင္းေကာင္းသံေတြ၊ အေႀကြေပ်ာက္သံေတြ ကို လမွိန္မွိန္ ဓာတ္မီးေသးေသးေလး ေအာက္မွာ မိုးလင္းတဲ့ထိ ေပ်ာ္ခဲ့ႀကတယ္။ သီခ်င္းေတြကို ေစာင္းဆိုႀကတယ္။ ဖဲလိမ္ရိုက္ႀကတယ္။ မလာတဲ့ လူေတြကို သတိရတယ္။ တမ္းတတယ္။ ဓာတ္ပံုေတြရိုက္ႀကတယ္။ ဓာတ္ပံုဆရာေကာင္းေပမယ့္ ဓာတ္ပံုေတြ ေကာင္း မေကာင္း ကေတာ့ ေအာက္ကပံုေတြ ကိုႀကည့္ႀကပါ။


အရမ္းပင္ပန္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပင္ပန္းတာနဲ႔ တန္ေအာင္ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။ သူတို႔ေတြ လုစားေနတာ၊ ရန္ၿဖစ္ေနတာ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခ်ီးေပါက္ေနတာ၊ ကစားေအာ္ဟစ္ေနတာကို ႀကားေနရရင္ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။ သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ဒါကိုေခၚတာပါပဲ။

ခ်စ္ညီ ေပါက္ေပါက္ ႏွစ္တိုင္း ဒီလိုအၿမဲ စိတ္ခ်မ္းသာၿပီး ေပ်ာ္ပါေစ။

မၿမဴးဟုမ္းမိတ္ (အရမ္းေကာင္းတယ္)









ားဖိုမူး လက္... :P





အနံ႕ေလးတသင္းသင္းနဲ႔ အားလံုးအႀကိဳက္ေတြ႕သြားတဲ့ ဘာဆိုလဲ မသိတဲ့ ငါးထုပ္







အားနာတာရယ္.. ေႀကာက္တာရယ္ေပါင္းၿပီး ေကာင္းတယ္လို႔ မေၿပာမၿဖစ္ေၿပာႀကတဲ့ စားဖိုမူး လက္ရာ ႀကာဇံေႀကာ္




တညလံုး နယ္ထား သိပ္ထားတဲ့ အသားေတြ...









အာလူးေတြ... ဥေတြ....







ေမာ္လၿမိဳင္စတိုင္ ငရုတ္မန္းက်ည္းခ်ဥ္




တရားဝင္ ေရာင္စံုအေအး.... တရားမဝင္ ေသာက္ေပါက္ေတြကိုေတာ့ မတင္ေတာ့ပါဘူး..။ :P




အေငြ႔တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ ေရာင္းမေလာက္ အသားကင္














ဓာတ္ပံုဆရာကေတာ့ ဦး လို႔ ေခၚတဲ့ ကိုဘို မိုးကုတ္သားပါခင္ဗ်ား....။


ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ :P





ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာၿဖင့္


ဖိုးစိန္

Thursday, 23 September 2010

ေလာ္ရန္းေလာင္းေက်ာ္

က်ေနာ္တို႔ ေလာ္ရန္းရြာမွာဗ်ာ…

ဘရက္ဒရယ္ ဆိုတဲ့ က်ဴးေက်ာ္ရက္ကြက္ရွိတယ္။ ရပ္ကြက္ရဲ႕ ဆိုက္ကားဂိတ္နားတဝိုက္မွာ အေပအေတေတြ ေလာင္းေက်ာ္ေတြ ေနတယ္ ဆိုၿပီး နာမည္ႀကီးတယ္။ (၇)လမ္းထိပ္က က်ူးေက်ာ္တဲမွာ ေတာ့ အုပ္ထိန္းသူ မရွိဘူး။ မိဘ မရွိဘူး။ ၿဖစ္သလို ပြတ္သိပ္ က်ပ္ညွပ္ေနက်တဲ့ ေမာင္ႏွမ တစ္စုရွိတယ္။ အဲဒီတဲက ေမာင္ႏွမေတြ၊ ညီအကိုေတြက ရပ္ကြက္ေအာေႀကာလန္ေတြ။ ရပ္ကြက္ထဲက ႀကည့္ရတဲ့သူေတြက ခပ္ရွားရွား။ ဆိုးတယ္။ေပတယ္။ ပလီတယ္။ ဒါေပမယ့္ ညီအကို ေမာင္ႏွမ အခ်င္းခ်င္းႀကေတာ့ သိတတ္ႀကတယ္။ အခ်င္းခ်င္း ရန္မၿဖစ္ႀကဘူး။ ႏွဳတ္ခမ္းနဲ႔ ထိုးရံု၊ ဆံပင္ဆြဲ ပါးရိုက္ရံု၊ ဖမ္းကိုက္ရံု၊ အနာတရ ၿဖစ္ရံု(အဲလိုေတြ မလုပ္ဘူး လို႔ေၿပာတာပါ)က လြဲၿပီး တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အေသ မသတ္ႀကဘူး။ ပလီႀကတယ္။ သိပ္ခ်စ္ႀကတယ္။( လူေရွ႕သူေရွ႕ ခ်စ္ၿပတာပါ)


အဲဒီတဲမွာ အႀကီးဆံုးက အကိုႀကီး။ လူပ်ိဳႀကီး။ ေအးတယ္။ အတယ္။ေမာင္ႏွမေတြ အားလံုးကို အုပ္ထိန္းတယ္။ ရွိသမွ် ညီ၊ညီမေတြကို ေႀကာက္ရတယ္။ ထံုတဲ့ေနရာမွာ ႏွစ္ေယာက္မရွိဘူး။တကယ္ေတာ့ ေခတ္ မေကာင္းေသးလို႔ ေအးခ်င္ေယာင္ အခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ထားတာပါတဲ့။ တစ္ခုထည္းပါ။ သူကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ ၿပသနာ မရွာတတ္ဘူး။မီးထြန္း၊ မီးညိွရံုေလး လုပ္ေပးပါတယ္။ ေခတ္ေကာင္းရင္လဲ ဒီလိုပဲ ေနမွာပါပဲ။ သူကအိမ္ကို ႀကည့္တယ္။အလုပ္ထဲမွာ ႀကိဳးစားတယ္(သက္သာတဲ့ ေနရာမွာ လုပ္ရဖို႔) အိမ္ကလူေတြကေတာ့ သူ႔ကို ၿပန္ႀကည့္ႀကရပါတယ္။ လမ္းသိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ပ်ိဳတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္ပါ။ (ပ်ိဳတိုင္းကို သူကႀကိဳက္တာပါ)ညီအကိုေတြကို ေက်ာသား၊ ရင္သားမခြဲၿခားပါဘူး။မ်က္ႏွာလိုက္တတ္တာ တခုတည္းပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ညီေတြကို အုပ္ထိန္းရင္း လူပ်ိဳဘဝက ကၽြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနရသူပါ။

အႀကီးဆံုးအမက ကြမ္းစားတယ္။ ကြမ္းစားေနရရင္ ဘာမွ မလိုဘူး။ သူ႔ေမာင္ေတြကို ခ်စ္တတ္တယ္။ မိန္းခေလးပီပီ အေသာက္အစား နည္းတယ္။ ညေနဆို ဘီယာတို႔ အရက္တို႔ေသာက္မွ ေနသာ ထိုင္သာ ရွိတတ္တယ္။ စကားမ်ားတယ္။ သူ႔ေမာင္ေတြကိုဘယ္လိုခ်စ္ေႀကာင္း၊ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ေႀကာင္း အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ေၿပာၿပီး ခ်စ္ၿပလို႔ ေမာင္ေတြ အခ်င္းခ်င္း သတ္ေပါင္းလဲ မနည္းေတာ့ပါဘူး။ ဒူးကြဲ ေပါင္ၿပဲေပါင္းလည္း မနည္းေတာ့ဘူး။ ဒါလဲ သူကခ်စ္ေနတုန္းပဲ။ ရပ္ကြက္သတင္း ၊ အတင္း သူမသိတာ မရွိဘူး။ သူကဘယ္သူ႔ကိုမွ သတင္းမၿဖန္႕ဘူး။ လူစံုတုန္း အိမ္က ေမာင္ႏွမေတြကိုပဲ မေမးပဲ လက္တို႔ ေၿပာတတ္တာပါ။ အစားအေသာက္ ကလဲ ေဂ်းမ်ားတယ္။ အိုင္က ဟုိဟာမစားဘူး။ ဒီဟာမစားဘူးနဲ႔။ သူမစားတာ အသားဆိုရင္ သစ္သား။ အရြက္ဆိုရင္ ေညာင္ရြက္။ အသီးဆိုရင္ မီးသီးတဲ့။အဲလုိေတြ ေဂ်းမ်ားတာ။ အားေနတဲ့ အခ်ိန္ေလးမ်ားဆိုရင္ သူ႔ ဦးဘန္တူးေလးကို ရင္ဘတ္မွာအပ္ၿပီး ကြမ္းတၿမံဳၿမံဳနဲ႔ ႏွပ္ေနတာ ေလာကႀကီးကိုေမ့လို႔။ အမ ပီသတယ္။ ေမာင္ေတြ အေနာက္ကို တေကာက္ေကာက္လိုက္တယ္။ ရန္ၿဖစ္ရင္ သူက ေရွ႕ဆံုးက။(ထြက္ေၿပးတဲ့ေနရာမွာ ေၿပာပါတယ္)။အဲလို ေပတယ္။ ေတတယ္။

သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ေအာက္က အကိုလတ္တဲ့။ ေဒါသအိုး။ အၿမဲရန္လိုေနတယ္။ ထစ္ကနဲ ဆို ဘယ္သူမွားတာ မွန္တာ မသိဘူး။ လက္ကပါၿပီးသြားၿပီး။ အေၿပာႀကမ္းတယ္။ ေဒါသႀကီးတယ္။ ဖန္ထည္၊ေႀကြထည္ေတြ မိဘ ဘိုးဘြားလက္ထက္က အေမြ ပိုင္ပစၥည္းေတြ ေဒါသအိုး လက္ခ်က္နဲ႔ ေၿပာင္သြားၿပီး။ ညီေတြ၊ ညီမေတြအတြက္ သူက အိုးသႀကီး။ ၿဖစ္သလို ဟင္းတခြက္ ရေအာင္ခ်က္တယ္။ ေကာင္းတယ္၊မေကာင္းဘူး ဘယ္သူမွ ေဝဖန္လို႔မရ။ ေဝဖန္ရင္ ဟင္းခြက္က အမွိုက္ေတာင္းထဲပဲ။ လူေနၿခံဳႀကား၊ စိတ္ေနဘံုဖ်ား၊အႀကြားႀကီးတဲ့ေဒါသအိုးႀကီးပါ(အမ်ားေၿပာတာပါ… သူ႔ကိုယ္သူေတာ့ အဲလို ထင္ပံုေတာင္မရပါဘူး)။ေတာ္ရံုတန္ရံုလူကို အဖက္မလုပ္တတ္ဘူး။(ေအးေလးသြားဖက္ရင္လည္း ပါးခ်ခံ ထိုးခံထိမွာကိုး)။ ဘာၿဖစ္ၿဖစ္ ေဒါသအိုး၊လူဆိုးအရိုင္းေကာင္က သူ႔ညီအေပအေတေတြကို ခ်စ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

သူေအာက္က ေတာ့ တအိမ္လံုးမွာ ဗလအေတာင့္ဆံုး အကိုေလးပါပဲ။ စာႀကီး၊ေပႀကီးသမား။ တခုခုဆို စာအုပ္နဲ႔ ကိုင္ေပါက္တယ္။ (ေၿပာေနရင္ႀကာလိုတဲ့)။ စာသမား၊ ေပသမား ကလဲ ၿဖစ္ၿပန္ ဗလကလဲေတာင့္ၿပန္ ဆိုေတာ့ ကုိဗလ အေၿပာေရေက်ာမွာ ေမ်ာသြားတဲ့ ေကာင္မေလးေတြ ဒုနဲ႔ေဒး။ ကဗ်ာေရး၊ ဆရာလုပ္ေနရရင္ ေက်နပ္ေနၿပီး၊ ဆရာမလုပ္ရ စိတ္တိုင္းမက်ရင္ ခြက္ပုန္းဆြဲၿပီး ေခြေခါက္ေပေတ ေနတဲ့ သူပါပဲ။
သူေအာက္က တစ္ႏွစ္ႀကီး၊တစ္ႏွစ္ငယ္ ညီႏွစ္ေယာက္။ ညီအကိုေတြထဲမွာ ရုပ္ရည္ဗန္းၿဗၿပီး လုပ္စားတာ ဒင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ရုပ္ရည္က ကိုးရီးယားမင္းသားေတြရွံဴးေလာက္ပါတယ္။(သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ တင္စားတာပါ) တစ္ေယာက္က အစားေႏွး၊ အေသာက္ေႏွးပါ။ လက္ေတာ့ေႏွးပံု မရပါဘူး။ တစ္ေယာက္က မစားမေသာက္ ေခြေခါက္ အိပ္ေနရရင္ ေက်နပ္ေနသူပါ။ အမႀကီးနဲ႔တူတူ ကြမ္းစား တယ္။ ေပတယ္။ေတတယ္။ လုပ္ခ်င္လုပ္တယ္။ မလုပ္ခ်င္ ရတဲ့ေနရာေခြေခါက္အိပ္ေနတာပါ။ မိန္းကေလးေတြကို ခ်စ္တတ္ေပမယ့္ အခ်စ္တခုကို ငွက္ေပ်ာသီးအခြံႏြာစားရသလုိေတာင္ ပ်င္းေနတတ္တဲ့သူေတြပါ။ အခုေလာေလာဆယ္ ပိႏၷဲသီး အခြံခြာစားေနရသလို အေစးကပ္ေနၿပီး အခ်စ္ ဘယ္မွာဆိုတာ အမွ်င္ေတြႀကား မနည္း ခြာၿဖဲစားဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနႀကပါၿပီး။

ေနာက္ထပ္အငယ္တစ္ေယာက္က ဆရာႀကီးပါ။ ေနရာတကာ ခ်ီးဝင္ဝင္ေပါက္တတ္လို႔ လူခ်စ္လူခင္မ်ားပါတယ္။ ရြာထဲမွာ သူ႔အေႀကာင္း ေရပန္းစားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အတို႔ေထာင္လုပ္တတ္သလို ေၿမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ မသိသလို ၿငိမ္ေနၿပီး ရယ္ေနတတ္သူပါ။သူအလုပ္ဆံုးကေတာ့ အိမ္က အကိုနဲ႔ ညီကို ပင့္ေပး ေၿမွာက္ေပး ရန္တိုက္ေပးတတ္တာပါပဲ။ အဲလိုနဲ႔ သတ္ႀက၊ ေအာ္ႀက၊ ဟစ္ႀကတာကို ႀကည့္ၿပီး ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့သူပါ။ သူရင္ႏွင့္ အမွ် ႀကိမ္းဝါးၿပီး အၿဖစ္ခ်င္ဆံုးဆႏၵက အသားၿဖဴခ်င္တာပါတဲ့။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုတာ ခုထိ အေၿဖမရွိေသးပါ။
ေအာ့ေက်ာလန္ ညီေတြ အကိုေတြႀကားမွာ ေနရတဲ့ ညီမ။ ဟုတ္ ဆိုတဲ့ စကားတခြန္းကို သြင္သြင္သံုးၿပီး လူလံုး ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားေလာက္ေအာင္ အကုိေတြ စကားနားေထာင္တဲ့ ညီမပါ။ အကိုေတြ လုပ္တာဘာမွမေၿပာသလို၊ သူကလဲ လုပ္တာပါပဲ။ အကိုေတြကိုေတာ့ ဆံုးမတတ္ပါေသးတယ္။ အငယ္ဆံုး ဆိုေပမယ့္ အကိုေတြကို သည္းခံ အနစ္နာခံတတ္သူဆိုေတာ့ အကိုေတြက ဒီညီမကို ခ်စ္တာပါပဲ။ သူအားလပ္ခ်ိန္ကို စားခ်င္းၿဖင့္ အသံုးခ်ၿပီး၊ နားခ်ိန္ကို အိပ္ၿခင့္ၿဖင့္ အက်ိဳးၿပဳပါတယ္။

အငယ္ဆံုးညီကေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးမားပါတယ္။ သူႀကိဳက္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ ေမဘဲမွ မရရင္ ဒီတသက္လူပ်ိဳႀကီးလုပ္မယ္ လို႔ ႀကံဳးဝါးတတ္သူပါ။(ၿဖစ္မွာပါ) ဆံပင္ေလးေထာင္ေထာင္ နဲ႔ ရြာထဲ လွည့္ ပဲမ်ားတတ္ပါတယ္။ အကိုေတြထဲမွာ ေဒါသအိုး နားကပ္လို႔ အႀကီးဆံုးအကိုရဲ႕ အရိပ္တႀကည့္ႀကည့္ကို မႀကာခဏ ခံရသူပါ။ အကိုေတြနဲ႔ ကစားလို႔ ရွံဴးတိုင္း အိပ္ယာထဲ ထိုးဝင္စိတ္ေကာက္တတ္တဲ့ သူပါ။ အဲလိုေၿပာရင္ေတာ့ မခံခ်ိ မခံသာ ၿဖစ္တတ္သူပါပဲ။ အစအေနာက္သန္လို႔လဲ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြက ေအာ့ေက်ာလန္ ၿဖစ္ရပါတယ္။ ခုေတာ့ ဒီဗုဒဟူးသား ထူးေတာ့မယ့္ႏွစ္လို႔ေတာ့ထင္ပါတယ္။

က်ဴးေက်ာ္တဲမွာေနတယ္။ ရပ္ေက်ာ္ ရြာေက်ာ္ အေပအေတေတြ ဆိုေပမယ့္လည္း …တခါတေလေတာ့….



ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာၿဖင့္

ဖိုးစိန္


Monday, 13 September 2010

ထပ္မရွိေတာ့လို႔

မႏိုးမျဖစ္လို႔ ထလိုက္ရတဲ႔ မနက္ခင္းမ်ားစြာ

တစ္စကၠန္႔….ႏွစ္စကၠန္႔….သံုးစကၠန္႔….

ဒီလိုနဲ႔ပဲ

စကၠန္႔ေတြကိုပဲ ရင္ခုန္သံနဲ႔ အမွ် ေရတြက္ေနရတယ္။

ဇန္န၀ါရီ….ေဖေဖာ္၀ါရီ…….ႏို၀င္ဘာမ်ား

ျဖတ္သန္းခဲ႔တာ အႀကိမ္ေပါင္း မနည္းေတာ့...။

ဘ၀ဆိုတာ ႏွစ္လမ္းေမာင္း မွ မဟုတ္ပဲ။

တလမ္းေမာင္းမွာမွ လမ္းခြဲမ်ားစြာ....။

အူထူေနတဲ့ မီးခိုးေတြႀကား

ဒီလိုပါပဲ...

မနက္ႏိုးတိုင္းအသက္ရွုလို႔ရေနေသးတယ္ ။

အေဖနဲ႔အေမကို ေက်းဇူးတင္ ရမွာပဲ။

မနက္ျဖန္အတြက္ ဘာကိုမွန္းမသိပူပန္ေနရင္း

တစ္ရက္ၿပီးတစ္ရက္သာမိုးခ်ဳပ္သြားေနေလေတာ့

တခါတရံ

ေဆးလိပ္မီးခိုးၾကားက မ်က္၀န္းေတြကို သတိရမိတယ္။

တေန႔ထက္တေန႔ေတာ့

မနာလိုမွဳေတြ တဖြားဖြားက်

အတၱေၿပးလမ္းေပၚမွာ တကိုယ္တည္းေၿပး

တေယာက္တည္း ပထမဆု ယူေနသူ ကို သနားမိတယ္။

အုန္းမွဳတ္ခြက္ ႏွဳတ္ခမ္းေပၚ ထိုင္ၿပီး

ခြက္ထဲမဝင္ခ်င္ ေရထဲလဲ မက်ခ်င္တဲ့ သူလို

အားနည္းခ်က္ စိုးရိမ္မွဳေတြနဲ႔

တပါးသူအေပၚ သကာၤမကင္း စိုးရိမ္ေနသူေတြကို

ဂရုဏာ သက္မိတယ္။

ဘာၿဖစ္ၿဖစ္....


ယွဥ္ၿပိဳင္မွွုေတြကေတာ႔ ျပင္းထန္တယ္

အတိတ္ကပစၥဳပၸန္ကိုယွဥ္ၿပိဳင္တယ္

ပစၥဳပၸန္ကအတိတ္ကိုယွဥ္ၿပိဳင္တယ္

ဘာတစ္ခုမွခ်ိန္ခြင္ညီမမွ်ေသးဘူး။

အေျဖထြက္ဖို႔မေသခ်ာတဲ႔ ပုစၦာ တပုဒ္ကို

ထိုင္တြက္ရင္း

က်ေနာ္တို႔ အားလံုးက..

တိမ္ေတြ ခရီးထြက္ေနတာ လိုက္မႀကည့္ႏိုင္ေသးတဲ့

ရုပ္ေသးေတြ ဆိုတာကို ေက်ညက္နားလည္သင့္တယ္။

တခုေတာ့ ရွိတယ္

ကြဲအက္ေနတဲ့ အရိုးေခါင္းကို

ဦးေႏွာက္လာ မစားနဲ႔။

ေသခ်ာခ်င္ရင္

ငါ့နာမည္ထိုးၿပီးသား

မွတ္တိုင္နဲ႔သာ

ခပ္နက္နက္ ထိုးစိုက္လိုက္ပါ။

ငါ...... လဲ ေၿခကုန္ လက္ ပန္း က် ေန ေရာ ေပါ့....။













ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာၿဖင့္


ဖိုးစိန္

Tuesday, 7 September 2010

ပြဲႀကိဳက္ေမာင္


က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ကဆို သီတင္းကၽြတ္ေတာ့ မယ္ဆိုရင္ ေပ်ာ္တယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဇာတ္စင္ေတြ ၿမင္ရေတာ့မယ္။ ဇာတ္ပြဲေတြ တပြဲၿပီးတပြဲ ရံုသြင္းၿပတာနဲ႔ ဘုရားပြဲအတြက္ ဗလာပြဲ ၿပတာနဲ႔ တေပါင္းလ ေက်ာ္သြားတဲ့ အထိ ပြဲစဥ္ေတြက မၿပတ္ဘူး။ က်ေနာ့္တို႔ အပိုင္ ဒိုင္းဝန္ကြင္းမွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဇာတ္ပြဲေတြကို ငွားႀကၿပီး ဆီမီးထြန္းပြဲေတြ၊ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပြဲေတြ လုပ္က်ေတာ့ လတိုင္းလိုလို ဇာတ္သံ၊ ဗံုသံေတြက ႀကားေနရတယ္။

က်ေနာ္က ဇာတ္သံ၊ ဗံုသံ မေၿပာနဲ႔ ဇာတ္စင္ၿမင္ေနရင္ေတာင္ ေပ်ာ္ေနတာ။ ထမင္းစားမဝင္ေတာ့ဘူး။ အားအားရွိ ဇာတ္စင္ကို ေၿပးေၿပးႀကည့္ ၿပီး ဒီႏွစ္ကမယ့္ ဇာတ္အဖြဲ႔ပိုစတာကို အလြတ္ရမတတ္ သြားဖတ္ရတာ အေမာ။ ၿပန္လာရင္ အငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ဇာတ္စင္ေဆာက္တာ ဘယ္ေလာက္ထိ ၿပီးသြားၿပီ ၊ ဒီႏွစ္ ဘယ္လူရႊင္ေတာ္က ဘယ္သူ ၊ၿပဇာတ္မင္းသားက ဘယ္သူ ဆိုၿပီး ၿပန္ေၿပာရတာ နဲ႔က်ေနာ့္ တစ္ေယာက္တည္း အလုပ္ကို ရွဳပ္လို႔။ အခ်ိန္တန္လို႔ ဇာတ္ကတဲ့ အဖြဲ႕ပါတဲ့ ကားႀကီး ဝင္လာၿပီးဆုိရင္ သူတို႔ ပစၥည္းတင္ခ် တာကို တေမာ့ တေမာ သြားေငးတတ္တာပဲ။ ၿပီးရင္ ပိုစတာမွာ ၿမင္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုထဲကလူေတြနဲ႔ အၿပင္မွာ ရွိတဲ့လူေတြကို ဘယ္သူက မင္းသား၊ ဘယ္သူက မင္းသမီး ဆိုၿပီး လိုက္ရွာ ရတာအေမာ။

ေဖေဖကဆို ေမေမ့ကို ေၿပာေလ့ရွိတယ္။”ညီမသားကို ဒီလိုပဲ လႊတ္ထား။ေတာ္ႀကာ ဇာတ္ေနာက္ပါသြားမယ္တဲ့” ။ ေဖေဖေၿပာလဲ ေၿပာစရာပါ။ ဖိုးစိန္တို႔ မဟုတ္တဲ့ေနရာမွာ ဆို မွတ္ဥာဏ္က ဘာေကာင္းသလဲ မေမးနဲ႔။ ပြဲတည ႀကည့္ၿပီးရင္ ေနာက္ေန႔ လူပ်က္ေတြ ေပါက္ကရေၿပာတာ၊ မင္းသား ဘယ္လိုေၿပာၿပီး မူးတာ၊ မင္းသမီးဘယ္လို ပါးရိုက္လိုက္တာက အစ တလံုးမက်န္ၿပန္ေၿပာႏိုင္တာ။ (စာကိုသာ အဲလို မွတ္မိေနရင္ ခုေလာက္ဆို ဆရာဝန္ခ်ီးတို႔ အင္ခ်င္နီယာခ်ီးတို႔ ၿဖစ္ေနေလာက္ပါတယ္)။ ဇာတ္ပြဲႀကည့္ရင္လဲ ညလံုးေပါက္ မိုးစင္စင္လင္းတဲ့အထိ ႀကည့္တာပဲ။တခါတေလ ကိုယ့္ေဘးနားမွာ အဖြားႀကီးေတြ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ပဲ က်န္တာလဲ က်ေနာ္ကေတာ့ အၿပံဳးမပ်က္ ဆက္ႀကည့္တာပဲ။ အဲလို ဆိုရင္ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ လူပ်က္ေတြက က်ေနာ့္ကို အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ ပ်က္ေလ့ရွိတယ္။” တို႔ပြဲကို ငွားတဲ့ ရပ္ကြက္လူႀကီးက သူငွားထားတာ တန္ေအာင္လို႔ သူ႔သားကိုေတာင္ မိုးလင္းထိ အေစာင့္ခ် ႀကည့္ခိုင္းတယ္။” လို႔ ပ်က္ရင္ တဝါးဝါးနဲ႔ ပြဲက်။ အဲဒီတုန္းက ရွက္ရေကာင္းမွန္းလဲ မသိဘူး။ သူတို႔ ပ်က္တာကို တဟားဟားနဲ႔ ရယ္လို႔ ေမာလို႔။ ရက္ဆက္လို႔ အိပ္ငိုက္တယ္မထင္နဲ႔။ တခါတခါ ႀကည့္ၿပီးသား ဇာတ္ကိုေတာင္ အားပါးတရ ႀကည့္တာပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းက ရုပ္ရွင္ထက္ မ်က္ၿမင္ကိုယ္ေတြ႕ ၿမင္ရ၊ေတြ႕ရတဲ့ ဇာတ္ပြဲကို ပိုသေဘာက်တယ္။

ဇာတ္ပြဲစရင္ အပ်ိဳေတာ္နတ္ယိမ္းနဲ႔စထြက္ၿပီး ေရွးေဟာင္သံစဥ္ သီခ်င္း၊ ၿပီးရင္ ေခတ္ေပၚေတးဂီတေတြကို မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြက အလွည့္က်ဆိုတယ္။ ၿပီးရင္ က်ေနာ္ႀကိဳက္တဲ့ အၿငိမ့္က႑ လာၿပီ။ အၿငိမ့္ၿပီးရင္ ေအာ္ပရာဆိုတဲ့ ေရွးဇာတ္ထုပ္အတုိေလးေတြ။(ပံုဂံေခတ္ အေၿခခံ) ဇာတ္လမ္္းတိုေတြပါ။ ၿပီးရင္ ၿပဇာတ္ရွည္။ ေနာက္ႏွစ္ပါးသြား။ ေနာက္ဆံုးက ေနာက္ပိုင္းလို႔ ေခၚတဲ့ ငိုခ်င္း၊ ညည္းခ်င္း(၃၇) မင္းနတ္ ဇာတ္ထုပ္ေတြ ကတယ္။ က်ေနာ္က အၿငိမ့္ရယ္၊ ေအာ္ပရာရယ္၊ ေနာက္ပိုင္းရယ္ကိုႀကိဳက္တယ္။ အၿငိမ့္က ရယ္ရတယ္။ ေအာ္ပရာနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းက ကိုယ္မသိတဲ့ နတ္ဇာတ္ထုပ္ေတြ ရာဇဝင္ေတြကို သိရလို႔ သေဘာက်တယ္။ ၿပဇာတ္မႀကိဳက္ဘူးလား ဆိုေတာ့ အလြတ္မေပးပါဘူး။ ႀကည့္ပါတယ္။

အခုေတာ့ မသိဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းကဆို ဇာတ္ပြဲမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ ႏွစ္ပါးသြား မင္းသားေတြက အုန္းညြန္စိန္၊ အုန္းလက္စိန္၊ ပုဂံၿပားစိန္ တို႔ေပါ့။ က်ေနာ့္နာမည္ စိန္ပါတာကိုေတာင္ က်ေနာ္က ဂုဏ္ယူေနတာ။ သူတို႔လိုေတာ့ မင္းသားၿဖစ္မလာပါဘူး။ ေမ်ာက္ရွံဳးေအာင္ ေသာင္းက်န္းတဲ့ ေမ်ာက္မူးလဲစိန္ပဲ ၿဖစ္လာတာပါ။ ၿပဇာတ္မင္းသားဆိုရင္ ဒို႔တင္ေငွး ကို ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္းနဲ႔တူတယ္။ ေကာင္မေလးနဲ႔ အသည္းကြဲလို႔ အရက္မူးၿပီး လြမ္းတဲ့အခန္းဆို ခုထိ မွတ္မိေနတုန္း။ “ႏွလံုးသား အိမ္မွာ ပူတယ္…… အခါးဆံုးအရက္ကို မိတ္ေဆြ လုပ္မယ္ … ခ်ိဳပါတယ္..ဒါဟာ ကိုယ့္အတြက္ သိပ္ခ်ိဳတယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို သူဆိုၿပီးမူးတာ… “အရည္ေတြ ေပ်ာ္ကုန္ၿပီး.. ဦးေႏွာက္အပိုင္းအစေတြ…(မွတ္မိေတာ့ဘူး)” အဲဒီသီခ်င္းဆိုၿပီး အသည္းကြဲတာေတြကို ခုထိ ၿမင္ေယာင္ေနတုန္း။( ဖိုးစိန္ လုပ္ၿပဆိုရင္ ဘီယာေလး အရက္ေလးဝယ္ခဲ့မွ ေကာင္းမယ္။ အဲဒါမွ ဒို႔တင္ေဌးလို မူးၿပီးလြမ္းၿပလို႔ ေကာင္းမွာ။ ) ဒို႔တင္ေဌးကေတာ့ အရက္သမားဘဝနဲ့ အသည္းကၽြမ္းၿပီး ေသသြားတာပဲ။ သူေသၿပီးေနာက္ပိုင္းလဲ ဇာတ္မႀကည့္ၿဖစ္ေတာ့ဘူး။ မင္းသမီးထဲမွာေတာ့ ႏွင္းဆီလို႔ ေခၚတဲ့ ဆံပင္ရွည္ရွည္ အသားညိဳညိဳနဲ႔ မင္းသမီး၊ ၿပီးေတာ့ မင္းသားလုပ္တဲ့ ခ်စ္ဖြယ္ရဲ႕မိန္းမ ေအးေအးမူကို ႀကိဳက္တယ္။ သရုပ္ေဆာင္ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ငိုတာ၊ ရယ္တာ၊ အရမ္းေတာ္တယ္။ သူတို႔ကတဲ့ ဇာတ္ေတြကလဲ ငွားရတာပဲ။ ဒီဘက္လမ္းမွာ ကၿပီးလို႔ ဟိုဘက္ လမ္းမွာသြား ကလဲ လူက စည္တာပဲ။(က်ေနာ္က အထက္ၿမန္မာၿပည္က ေရႊမန္းတင္ေမာင္တို႔၊ မိုးဝင္း၊ခ်မ္းသာတို႔ လိုဇာတ္ပြဲေတြကို ႀကည့္ခြင့္မႀကံဳခဲ့ပါဘူး) ေအာက္ၿပည္မွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဇာတ္ေတြကိုေတာ့ အကုန္သိတယ္။

ဇာတ္ထဲမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ အသည္းေက်ာ္ေတြက လူရြင္ေတာ္ေတြပါပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဇာတ္တဖြဲ႔ကို ႀကိဳက္လို႔ ေနာက္ရက္ေတြ ဆက္ငွားမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီရပ္ကြက္က အိမ္ရွင္ေတြက ဇာတ္အဖြဲ႔ကို ထမင္းဖိတ္ေကၽြးတယ္။ ေဖေဖက ရပ္ကြက္လူႀကီးဆိုေတာ့ သူ႔အစား က်ေနာ့္တို႔ ႀကီးငယ္ကို ေကၽြးခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္က မင္းသားလဲ မေခၚဘူး။ မင္းသမီးလဲ မေခၚဘူး။ လူရႊြင္ေတာ္ေတြကိုပဲ ေခၚတယ္။ သူတို႔က ထမင္းလာစားရင္လဲ အေၿပာင္အပ်က္ေၿပာတာပဲ။ အဲဒါကို က်ေနာ္က သေဘာက်ေနတာ။ အခု ရုပ္ရွင္ေတြ ဝင္ရိုက္ေနတဲ့ ဝက္မ ဆိုတာ က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းက အသည္းေက်ာ္ေတြပါပဲ။ ဝက္မ၊ ေခြးမ၊ စံပု၊ ခ်စ္လံုး စတဲ့ လူရႊြင္ေတာ္ ေတြရဲ႔ ပ်က္လံုးေတြကို အလြတ္ရေနတတ္တယ္။ သူတို႔ ပ်က္တာေတြက တကယ္ရယ္ရတယ္။ တခါတေလ ေအာက္ပိုင္းစကားလံုးေတြ ပါေပမယ့္ ႀကိဳက္ပါတယ္။ တကယ္လက္ေတြ႕ သူတို႔ရဲ႔ အၿပင္ဘဝက မရယ္ရပါဘူး။ ပိုက္ဆံမေလာက္လို႔ ညဘက္ပြဲက ေန႔ဘက္ကူလီထမ္းတဲ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သူတို႔ကို သနားတာေရာ ၊ သူတို႔ ပ်က္လံုးေတြ ရယ္ရတာေရာ ေႀကာင့္ သူတို႔ကိုႀကိဳက္ပါတယ္။

အခုေခတ္ မွိဳလိုေပါတဲ့ ၿမန္မာရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြကို ႀကည့္ပါ။ ေအာ္ေန၊ ဟစ္ေနၿပီး ကလိထိုးရယ္ေနရတာမ်ားပါတယ္။ အႏွစ္သာရ မရွိဘူး။ ဇာတ္လမ္း၊ဇာတ္ကြက္ေတြ မရွိဘူး။ အရင့္အရင္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးတဲ့ေခတ္က ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားေတြေပၚမွာ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ မင္းသားႀကီး၊ မင္းသမီးႀကီးေတြနဲ႔ မယွဥ္နဲ႔ဦး။ ေၿမဝိုင္းေပၚမွာ စင္ထိုးၿပီး ဗလာက်င္း ကၿပခဲ့တဲ့ ၿပဇာတ္ကေနတဲ့ ၿပဇာတ္မင္းသား မင္းသမီးေတြ၊ လူပ်က္ေတြေလာက္ေတာင္ မေကာင္းေတာ့တာ အမွန္ပဲ။ ခုခတ္ ၿမန္မာဗီဒီယို ကိုႀကည့္လိုက္ရင္ ေအာ္ဟစ္ေနၿပီး ကလိထိုးရယ္ေနရတာမ်ားပါတယ္။

အဲလိုဆိုရင္ စိတ္ပ်က္ၿပီး ကိုယ့္အရပ္၊ ကိုယ့္ေဒသက ေၿမဝိုင္းထဲမွာ ဗလာကၿပတဲ့ ၿပဇာတ္တို႔ ေအာ္ပရာ၊ႏွစ္ပါးသြားေတြ နတ္ဇာတ္ထုပ္ေတြကိုသာ ေၿပးႀကည့္ခ်င္စိတ္ေတြ မ်ားလာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ပြဲႀကည့္ရတာကို ေပ်ာ္သလို အဲဒီလို ႀကည့္ရတဲ့ အရသာကိုလဲ ႀကိဳက္ပါတယ္။

ဇာတ္ပြဲၿပီးလို႔ သူတို႔ေတြ ပစၥည္းသိမ္းၿပီး ၿပန္သြားတဲ့ အခါက်ရင္ သူတို႔ကခဲ့တဲ့ ဇာတ္စင္ကို ႀကည့္ၿပီး ရင္ထဲမွာ ဟာတာတာနဲ႔ ေနာင္ႏွစ္သီတင္းကၽြတ္ဖို႔ကိုသာ ဆုေတာင္းေနမိတာ အမွန္ပါပဲ။

အခုခ်ိန္မွာ အဲလို ဇာတ္စင္ေရွ႕ထိုင္ၿပီး စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ အားရပါးရ ရယ္ခ်င္ေနတာ….။


အေပၚက ပိုစတာက က်ေနာ္ စကာၤပူ မလာခင္ မင္းသားေခ်ာေလး ကိုကိုေဆာင္းက ဒီဇိုင္းလုပ္ ပိုစတာထုတ္ၿပီး က်ေနာ့္ကို ႀကိဳဆိုထားတာပါ။ ပိုစ့္နဲ႔ကိုက္လို႔ အမွတ္တရ ၿပန္တင္ပါတယ္။
ပြဲႀကိဳက္သူ



ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာၿဖင့္

ဖိုးစိန္